Faciliteter

Klubbhus

Vårt klubbhus som byggdes 2004 erbjuder restaurang, kansli, shop och omklädningsrum. Huset har ingen baksida utan endast två framsidor. En mot parkeringen, för främst den hungrige, samt på andra sidan spelaringången som riktar sig mot banan.

Hjärtstartare
Hjärtstartare finns på kansliet

Kiosk

Mellan hål 8 och 9 finns våran Kiosk med mackor, kaffe, korv m.m. Betalning sker med Swish.

Övningsbana

Utanför klubbhuset finns ett puttingområde och intill drivingrangen en träningsbunker. Intill dessa områden finns även ytor för närspelsträning.

Ca 800 meter söder om klubbhuset finns ett övningsområde med tre håll (85 – 110 meter) och några bunkrar.

På övningsbanan går bra att träna utan grönt kort.

Ställplatser
Vi har totalt 8 st uppställningsplatser med tillgång till el för husbil & husvagn, dessa bokar här.

Grenna Golfkrog

I klubbens restaurang serveras dagens rätt, men det finns naturligtvis även en á la carte meny. Vi har också öl- och vinrättigheter.

Öppettider finns på restaurangens hemsida.

Golfklubbor

Helset från Cobra. Både höger och vänster finns att tillgå.

Golfvagnar

Det finns ett 20-tal enklare vagnar för uthyrning.

Övriga faciliteter

Padelbana & tennis finns ca 200 m från ställplatserna, dessa bokas via Matchi – Västanå Slott.

Golfbilar

Klubben har 12 bilar för uthyrning. Dom står under tak för att vara torra och fina när du hämtar dom.

Självbetjänad och nyckellös golfbiluthyrning med Eagl app!

Granna GK har använder EAGLs nyckellösa teknologi på alla våra golfbilar. EAGL är en  självbetjänad lösning som gör det lätt för golfaren att hyra golfbil. Teknologin gör golfbilarna nyckellösa och låter golfaren boka, betala och starta golfbilen med sin mobiltelefon. Samtidigt ger EAGL golfklubben full översikt och kontroll över golfbilarna i sitt system till alla tider på dygnet.

EAGL appen fungerar hos alla golfklubbar som har installerat EAGL på sina golfbilar, så att du kan använda en och samma app på flera golfklubbar. Du hittar EAGL appen för nerladdning i App Store (Iphone) och i Google Play (Android).

Mer information hittar du på Eagle apps hemsida.

Drivingrange

Vi har tillgång till 16 utslagsplatser varav 8 är under tak. Bollmaskinen är ny sedan 2021.

Vår slogan är ”Slå en extra hink mot cancern”.

Vi har avtal med riksorganisationerna för bröst- och prostatacancer som årligen ger deras fonder 10 procent av klubbens rangeintäkter. 2022 gav detta 43 500 kr till bekämpning av cancer. Genom din egen träning och utveckling hjälper du andra människor.