Matchspel seniorer Gränna – Hook

Onsdagen den 14 juni träffades 40 förväntansfulla seniorgolfare från Gränna och Hook för att avgöra den årliga matchspeltävlingen mot varandra. Årets upplaga spelades på vår fina och välskötta hemmabana. Patrik och hans grabbar gör ett fantastiskt jobb, trots sol och torka.

Spelet var igång med många jämna och välspelade matcher. Efter 12 matcher var ställningen 5,5 – 6,5 man kunde se att Hookarna var lite nervösa, skulle vi klara av att åter slå Gränna. Tyvärr kom rycket i match 13 o 14 som Hook vann. Men Gränna kom tillbaks och vi hade chansen ända in till sista matchen att uppnå ett oavgjort resultat, vi nådde tyvärr inte ända fram utan Hook stod som segrare med 11 -9. Det är bara att lyfta på hatten för Hook och gratulera till segern. Vi kommer tillbaks 2024 då matchen spelas på Hook.

Bosse Svensson TK