Slaget om Jönköping är tillbaka

Under tiden 30/5 – 19/6 spelas den prestigefyllda tävlingen Slaget om Jönköping, 2-mannalag Fyrboll (Bästboll) Slaggolf 18 hål. Följande klubbar arrangerar denna tävling, Gränna GK, A6 GK och Jönköpings GK. Tävlingen är öppen för alla medlemmar i en golfklubb som tillhör SGF.

Veckopriser: Delas ut i 2 st. klasser/vecka och 3 priser i varje klass.

Order of Merit: Laget samlar poäng i varje klass, 1:st Order of Merit. Mest poäng efter 3 veckor är vinnare.

Bästa lag i Order of Merit vinner ett presentkort 10000 kronor.

Startavgiften är 350 kr/spelare inkl. Greenfee. Medlemmar på arrangerande klubb betalar 50 kronor. Anmälan och betalning sker innan start. Du kan spela flera rundor/vecka men ett resultat räknas. Reducerad Greenfee gäller under dessa veckor.

Spelschema enligt följande: Jönköpings GK 30/5-5/6, A6 GK 6/6-12/6 och Gränna GK 13/6-19/6.

Du kan tyvärr inte byta lagkamrat under tävlingsveckorna för att vara med i Order of Merit.

Läs mer om Slaget om Jönköping på A6 GK, Gränna GK, Jönköpings GK hemsida.