Gamla grabbar – sista deltävlingen

Hej på er Gamla Grabbar i Gränna GK!

Nu är det dags för sista deltävlingen. Den är viktig av två skäl.

För det första behöver vi få ihop så många deltagare som möjligt så vårt lagresultat kan bli så bra som möjligt.

För det andra behöver vi som hittills spelat bara två deltävlingar delta i Ryfors så vi får ihop deltagande i 3 deltävlingar, som är minikravet för att kunna konkurrera om en plats i final-laget (6-man) som åker till Wiredaholm den 6 september då finalen spelas. Där möts 6-mannalag från 14 klubbar.

Anmälan till Ryfors GK i mingolf.se senast 24 augusti kl. 15:00.

Övriga detaljer hittar du i nedanstående text från Ryfors GK.

Kom igen nu…..

Lars Westin

Inbjudan Gamla Grabbar 29 augusti 2022.

Ryfors Golfklubb inbjuder härmed A6 GK, Gränna GK, Jönköping GK, Wiredaholm GK

till Gamla Grabbar, måndagen den 29 augusti 2022 med shotgunstart kl. 09.00.

Tävlingsform:Slaggolf med handicap, dels individuellt i A- och B-klass, dels lagtävling mellan deltagande klubbar. Tävling om närmast hål med ett pris ingår. (Hål 10).

Tävlingen öppen för födda 1962 eller tidigare. Spelare födda 1952 eller tidigare

spelar automatiskt från röd tee. Övriga spelar från gul tee.

KlassindelningA-klass, B-klass, flytande klassgräns för att klasserna ska bli lika stora.

Lagtävling: Ingen särskild anmälan av lag krävs. Klubbens resultat = de10 bästa från respektive klubb. Om någon klubb har mindre än tio deltagare gäller tävlingsbestämmelser för GG Södra Vätterbygden 2022.

Anmälan: Anmälan görs i GIT, senast onsdagen den 24 augusti klockan 15:00.

Cafe’ Ryfors håller öppet för morgonfika från kl. 08.00. Dessutom kan du köpa varm korv, smörgåsar, varma/kalla drycker. Efter tävling för de som är hungriga finns det grillat att inhandla.

Golfbil: Vid behov av bil kontakta Ryfors GK kansli, tel. 0392/12 884 för bokning och samordning. Samåkning kommer att tillämpas p.g.a. begränsad tillgång på bilar.

Obs! Bokning av bil skall ej göras via GIT.

Avgift: Spelare från gästande klubbar 340 kr, varav greenfee 300 kr och startavgift 40 kr. Spelare från Ryfors betalar 40 kr. Avgiften betalas i kansliet med kort eller swish.

OBS: Greenfeebiljetter, frikort eller andra rabatter gäller ej som betalning.

Prisutdelning: Resultat tillkännages snarast efter avslutad tävling. Priser kommer att

Skickas med SWISH till de berörda antingen direkt av arrangerande klubb eller via

egna klubbens representant i GG.

Startlista: Startlistan är tillgänglig på MinGolf.se fr.o.m. 26/8 kl. 18.00.

Tävlingsledare: Gunnar Hurtig Leif Jensen

Mobiltel: 070-615651 8 070-579 0042