Hej alla medlemmar!

Ordförandebrev #2 2023

Ett extra stort och hjärtligt HEJ till dig som är ny medlem i Gränna GK! Hoppas du trivs i gemenskapen och har hittat möjligheter att utveckla din golf genom klubbens olika aktiviteter, som exempelvis torsdagsgolf, junior-, dam- och seniorverksamhet. Mer info finns på hemsidan. Annars är det bara att prata med Philip eller Randi på kansliet.

Tiden går fort och vi har redan hunnit avverka premiärveckan i Golfköping, där Gränna var först ut av de deltagande klubbarna. Info om tävlingen, Golfköpingsmästaren, hittar du här

Vi får mycket beröm från gästspelare som är imponerade över den höga standarden på vår bana. Bakom detta ligger förstås ett hårt arbete från vår banchef Patrik och hans personalteam samt alla ideella insatser från våra medlemmar. Tack till er alla. Ni gör ett fantastiskt jobb!

Nyheter på banan
Från styrelsens sida ser vi banan som högsta prioritet. Med tillgängliga resurser försöker vi skapa så goda förutsättningar som möjligt för att utveckla och förvalta vår fina anläggning.

Vi har steg för steg renoverat bunkrarna och nu i sommar förbättrar vi helhetsintrycket med nya papperskorgar och bolltvättar, snygga specialdesignade tee-markeringar med pegg-koppar och snart också nya next tee-skyltar, där Comcenter fortsätter att vara vår sponsor och samarbetspartner. Stort tack till Comcenter!

Som du säkert har lagt märke till har vi dessutom fått nya mattor och bollar till drivingrangen. Så ladda ditt bollkort och slå några extra slag, för golfen och mot cancern. För sjunde året i rad är vår drivingrange en ”välgörenhetsrange” där varje boll betyder ett bidrag till Prostata- och Bröstcancerfonden.

Renovering av bevattningen
I höst kommer vi att genomföra en renovering av bevattningssystemet på banan. Det är ett stort och kostsamt projekt som är helt nödvändigt för den framtida driften.

Arbetet är planerat att pågå under 2-3 veckor i oktober. Förhoppningen är att vi kan hålla delar av banan tillgänglig för spel medan arbetet pågår. Vi återkommer med mer information när det närmar sig.

Nu njuter vi av sommaren!
Hälsningar från ordförande, Carina.

Comments are closed.