Ryder Polka Cup – Lagmatch nytt datum 30/8

Tävlingen spelas mellan två lag, Röda och Vita laget.
Du anmäler dig som vanligt på mingolf och betalar 50 kr som vanligt till Bosse.
Lagen skapas genom att ställa spelare med så lika handicap som möjligt mot varandra. När startlistan presenteras ser du viket lag du tillhör. Du som var anmäld till den inställda tävlingen är automatiskt anmäld till tävlingen den 30/8.

Ryder Polka Cup spelas i fyra olika grenar i matcher över totalt 18 hål.Varje grenseger ger 1 poäng. Fyra grensegrar ger maximala 4 poäng.

Hål 1-6 Bästboll matchspel
Hål 7-12 Foursome matchspel
Hål 13-18 två singelmatcher där röd spelare 1 möter vit spelare 1 och röd spelare 2 möter vit spelare 2.

Så gå in på mingolf och anmäl dig senast söndag 27/8 kl.18. Vi behöver spelare i alla handicapnivåer.

Alla kan vara med – kvinna som man 60+.

Klä dig med något rött eller vitt
När du ser startlistan ser du vilket lag du tillhör.Då vore det trevligt om du klär dig i ditt lags färg på något sätt på matchdagen.

Priser med Polkagristema
Efter spelet belönas deltagarna med polkagrisar från Cabbes. Vinnande lag koras och får Polkapokalen, som vandrar, samt någon överraskning.

Välkommen
Lars och Bosse