Hej alla medlemmar!

Ordförandebrev #3 2023

Golfsäsongen börjar så sakteliga gå mot sitt slut, men ännu återstår många tillfällen till härlig höstgolf på vår fina bana.

Sommaren har utmanat vädermässigt med både torka och regn. Kanske tillhör du dem som har tvingats avstå från spel de dagar då vi haft golfbilsförbud på banan. Tråkigt, men nödvändigt. Till skillnad mot flera andra klubbar i regionen har vi ändå kunnat hålla vår bana öppen hela tiden, även när det var som allra blötast.

Renoveringsarbete på banan
Den planerade renoveringen av banans bevattningssystem kommer att genomföras under andra halvan av oktober, med start måndagen den 16 oktober. Arbetet beräknas pågå cirka två veckor, med bland annat grävning för ny kabel.

Vi kommer att kunna spela på delar av banan medan arbetet pågår. Löpande information om vilka hål som är öppna för spel kommer att finnas i Sweetspot-appen.

Samverkan och utveckling
Banan har högsta prioritet i klubbens utvecklingsarbete och den här säsongen har vi snyggat till helhetsintrycket med nya next tee-skyltar, papperskorgar och bolltvättar. Ingen har heller kunnat missa Gränna GK:s fina tee-markeringar med sin unika luftballongs-design!

Nästa år är ambitionen att även byta ut tavlorna med hålinformationen, så att det blir enhetlighet i hela skyltningen på banan.

Skyltprojektet är ett bra exempel på hur klubben tillsammans med samarbetspartners och ideella arbetsinsatser kan genomföra uppskattade förbättringar på vår anläggning.

Nu siktar vi vidare och tittar på drivingrangen. En av klubbens visioner är att skapa bättre träningsförutsättningar, med tillgång till en studio där vi kan bedriva verksamhet även under vintern. Diskussioner pågår med engagerade partners och förhoppningsvis kan vi komma fram till en bra lösning inom en snar framtid.

Samarbetspartners
Det är viktigt att lyfta fram det stora värdet av Gränna Golfklubbs fantastiska samarbetspartners som är klubbens vänner i vått och torrt och som stöttar oss på många olika sätt.

Som medlem kan du tänka lite extra på dem, när det är aktuellt att välja leverantör av en vara eller tjänst. Här finns till exempel Batteri24, som erbjuder batteri för alla tillfällen, även för golfvagnar så klart.

Alla nuvarande samarbetspartners hittar du på vår hemsida. Länk Har du själv ett företag eller kontakter med företag, litet eller stort, som kan tänka sig bli en ny sponsor till Gränna GK är det bara att höra av sig till kansliet!

Höstmöte
Måndagen den 20 november har vi Höstmöte. Hoppas vi ses då!
Hälsningar från ordförande, Carina

Comments are closed.