Vi närmar oss en ny golfsäsong

Vi närmar oss en ny golfsäsong på vår fina bana och ser fram emot ett spännande år på Gränna Golfklubb, med en hel del nyheter.

Nytt på banan och drivingrangen

I höstas genomfördes en välbehövlig renovering av banans bevattningssystem. Det skapar trygghet inför framtiden och systemet är dessutom enklare att felsöka om något oförutsett inträffar.

2023 fräschade vi upp helhetsintrycket på banan med nya  teemarkeringar, next tee-skyltar, bolltvättar och papperskorgar. I år fullföljer vi med hålinformation i enhetlig design. Ett stort tack till medlemsgänget som fixar monteringen av de nya hålskyltarna så att de är på plats inför säsongen!

Drivingrangen har öppnat och när du slår vårens första bollar kommer du märka att det påbörjats en del arbete även här. Klubbens vision är att utveckla drivingrangen för året-runt-träning med egen studio och simulatorgolf. Projektet sker i samverkan med några av våra engagerade samarbetspartners och målsättningen är att den första etappen ska vara klar inför kommande vinter.

Ny krögare
Vi hälsar vår nya krögare Isabelle Forsberg välkommen till Gränna GK!
Isabelle är kock och bagare, med ambitioner att skapa en golfrestaurang med trivsam atmosfär där både medlemmar och gäster kan mötas och njuta av god mat och dryck. Isabelle och hennes personal kommer också att ansvara för utbudet i kiosken på banan.

Medlemsaktiviteter
Klubben har flera kommittéer och arbetsgrupper som ordnar trevliga aktiviteter för medlemmarna. Hoppas du trivs i vår klubbgemenskap och längtar efter att delta!

På hemsidan finns en kalender som vi successivt fyller på med datum för klubbtävlingar, träningar och annat. Aktiviteterna är indelade i olika kategorier, t.ex. seniorer, juniorer, damer… och märkta med en liten färgsymbol. Klicka på aktiviteten i kalendern och sedan ”Läs mer” för att se hur du anmäler dig m.m. Länk till kalendern

Den traditionella Torsdagsgolfen på Gränna GK, som spelas valfritt onsdag eller torsdag varje vecka under säsongen, startar 17-18 april och avslutas med en spännande final den 14 september. Alla medlemmar är välkomna att delta i Torsdagsgolfen! Mer info hittar du här

Proffsgolf på Gränna GK
Den 7-9 augusti spelas Ahlsell Trophy i Gränna. Tävlingen ingår i Ladies European Tour Access Series (LETAS), med deltagare från hela världen som spelar för att kvalificera sig till Ladies European Tour.

Det är ett stort förtroende att vara en utvald spelplats för denna tävling och jag hoppas du tar tillfället i akt att komma och se hur de här duktiga tjejerna tar sig an vår bana.

Tisdagen den 6 augusti har alla kvinnor/tjejer dessutom en unik möjlighet att delta i tävlingens Pro-Am, som är en lagtävling där tre amatörer bildar ett lag tillsammans med ett tourproffs. ”Ahlsell Pro-Am Ladies Only” vänder sig till alla damgolfare som vill uppleva en riktigt kul dag tillsammans med vänner, klubbkompisar eller kollegor. Tävlingsinfo och anmälan i MinGolf

Vi ses!

Hälsningar från ordförande, Carina.