Svensk Golf PING Tour Sen start

27 juli, 2024

Svensk Golf Ping Tour - Kanonstart morgonstart 08:00. Max 25 lag

Rolig lagtävling i spelformen i Texas Scramble fyrmannalag slagtävling netto med ett mycket attraktivt prisbord. Definitionen av 'Texas Scramble' varierar, men i denna tävling innebär det att alla spelare inom laget får slå ALLA slagen. Under rundan ska fyra utslag per person väljas ut men efter dessa val får alla fortfarande göra alla slag. Denna tävling är en deltävling som ingår i en större turné och det segrande laget från varje startomgång kvalificerar sig till finalspelet, vilket äger rum den 27 september på Lannalodge. Priset inkluderar golfspel under hela dagen och en trerättersmiddag. Dessutom erbjuds flera fina priser från våra partners vid varje deltävling."
Information och tävlingsbestämmelser gällande Svensk Golf PING Tour hittar du på

Krav på deltagare
Ett lag måste bestå av fyra spelare för att få delta. Följande krav ställs på lagmedlemmarna:

Alla lagmedlemmar måste vara aktiva medlemmar i en golfklubb.

Ålder
Minst två lagmedlemmar måste vara 18 år eller äldre vid eventuellt deltagande på finaldagen. Lagmedlem som är under 18 år måste ha målsmans godkännande för att få delta i finalen.

Handicap
Handicapgränsen är 54 och högsta handicap som får tillgodoräknas är 36,0.

Övrigt
En spelare kan delta i flera kvaltävlingar. Ett helt lag kan endast delta på en kvaltävling per dag. En spelare kan bara vara lagmedlem i ett lag i finalen. Om en spelare skulle kvalificera sig till final med fler än ett lag måste spelaren välja vilket lag hon/han ska delta med i finalen.

Shotgun start kl. 8.00

Startavgift: 1200 kr (300 kr/person) + 300 kr greenfeeavgift (ej medlem)

Gemensam samling sker 30 minuter före start

Visa hela kalendern