Greenfee

Bokning

Bokning och betalning av spel sker via Sweetspot appen eller webbokningen. Det går också bra att kontakta kansliet.

Greenfee

Vi tillämpar dynamisk prissättning vilket innebär att den som kan tänka sig att spela på något mindre populära tider får en lägre greenfee.

Gäst till klubbmedlem

Procentuell rabatt beroende på medlemmens typ av medlemskap. Dock ej längre än 370 kr. Går att boka och betala via Sweetspot men gästen måste då bokas av medlem. Annars går det också bra i kansliet.

Greenfee – Grannklubbar

Måndag till fredag under hela dagen samt lördag/söndag efter kl 15.00 erbjuder Gränna GK medlemmar i våra grannklubbar att spela för 370 kr/runda. Dessa klubbar är:

Greenfee – Golfamore

Golfamore – gäller måndag till fredag om det inte är en röd dag och då till ett fast pris av 300 kr/runda. Välj ”Betala på plats” när du bokar via appen eller webbokning. Bokning kan göras 30 dagar innan spel.

Gränna GK tillämpar inte Golfamore Plus.

Banguide

Golfbil

Greenfee med läkarintyg 300 kr/runda

Golfbil utan läkarintyg 400 kr/runda

Medlem med läkarintyg 200 kr/runda

Självbetjänad och nyckellös golfbiluthyrning med Eagl app. Du hittar EAGL appen för nerladdning i App Store (Iphone) och i Google Play (Android).

Golfvagn

50 kr/runda

Golfklubbor

350 kr/runda

Ställplaster

200 kr/natt för golfande gäster & 275 kr/natt för icke golfande gäster

Drivingrange

Betalas med Swish direkt i automaten eller i shopen. Vi har tre hinkstorlekar.

Sweetspot

Sweetspot boknings-/informationskanal
Samtidigt som Sweetspot är vår bokningskanal är det också en kanal där vi informerar om tävlingar, startförbud och olika aktiviteter som händer på klubben. För att säkerställa att ni alltid har den mest uppdaterade informationen från oss, så se även till att tillåta pushnotiser i inställningarna för Sweetspot. Självklart hjälper vi dig gärna om du har frågor eller känner dig osäker på hur appen fungerar. Vi tar tacksamt emot feedback, så att vi tillsammans med Sweetspot kan utveckla produkten på bästa sätt.

Förutom appen som vänder sig till golf spelarna, är Sweetspot också ett affärssystem som effektiviserar administrationen för oss som jobbar på Gränna. Vi får en modern plattform som skapar automatisering och som kommer ge oss mer tid att ge medlemmar, partners och gäster en bättre upplevelse på plats.

Hur gör jag!

Ladda ner app och skapa konto

1. Ladda ner Sweetspot-appen i App Store eller Google Play.
  2. Aktivera platstjänster – för att du ska se banor nära dig.
  3. Aktivera pushnotiser – för att vi ska kunna skicka information till dig.
  4. I appen välj – Profil och sedan tryck på Logga in/skapa konto knappen.
  5. Fyll i:
    • E-post
    • Lösenord
    • Förnamn
    • Efternamn
    • Telefonnummer
  6. Tryck på ”Nästa” knappen.
  7. Fyll i Golf-id och lösenord (samma som till mingolf.se).

Lägg till hemmaklubb

1. Gå in på ”Profil” längst ner i appen.
  2. Tryck på ”Inställningar”.
  3. Tryck på ”Hemmaklubb”.
  4. Klicka i din hemmaklubb.
  5. Tryck på ”Spara”.