Damer

För dig som vill spela mer, hitta nya spelkompisar och fortsätta utveckla golfspelet finns det många möjligheter inom klubbens damverksamhet.

Måndagar = Damgolf! Varje måndag välkomnar vi alla klubbens damer som vill vara med till sällskapsspel och trevligt golf-umgänge.
Vi kör två start-block varje måndag: Förmiddags- eller kvällstid.
Välj den tid som passar bäst!

Träning, regelvandring m.m.

I kalendern på klubbens hemsida hittar du övriga dam-aktiviteter som exempelvis träningstillfällen, regelvandringar m.m.

Kontaktpersoner för Grännas Golfdamer:

• Ann Hjorth, 073-056 75 94, annhjorth56@gmail.com
  • Jenny Sjöblom, 076-029 1415, jenny.s.sjoblom@gmail.com
  • Sara Kallin, 070-552 51 68, kallinsara1@gmail.com
  • Veronica Gustafsson, 079-301 18 54, veronica_berghem@hotmail.com

Måndagsgolf förmiddag, starttider 10:00 – 10:30.

Du bokar själv in dig via Sweetspot i någon av dessa dam-bollar (Alt. boka via kansliet.)
Kontaktpersoner, förmiddagsbollarna:
Ann Hjorth, Jenny Sjöblom

Måndagsgolf kväll, starttider 17:30 – 18:00

Anmäl ditt deltagande senast 12:00 söndagen före speldagen via mail eller sms till Sara eller Veronica.
Samling kl.17:15 för att ses och fördela oss på bollarna.
Första start 17:30. 12 hål för alla, 18 hål för de som vill.
Kontaktpersoner, kvällsbollarna:
Sara Kallin, Veronica Gustafsson

Gemensamspel, Scramble

Måndagarna den 6 maj, 10 juni och 26 augusti träffas vi för gemensamspel och en lättsam scramble-tävling, där alla kan var med!
Starttider: 17:00 -18:30. Anmälan i Min Golf. Ange önskemål om tidig eller sen starttid.

Oktaven

Samarbete mellan åtta klubbar i vårt område och vänder sig till alla damer födda 1964 eller tidigare

Spelform: Slaggolf med shotgun-start från röd tee. Nytt för i år är att vi spelar i A-klass och i B-klass.

Lagtävling: De tre bästa resultaten från A-klass och tre bästa i B-klass från varje klubb räknas samman efter varje tävling och sparas till finaldagen då vandringspriset/tavlan delas ut.

Priser: Individuella priser delas ut till spelare med bästa resultat i A-klass och i B-klass i varje  deltävling samt fyra lottade priser.

Avgift: Greenfee 300 kr plus en startavgift på 50 kronor som betalas kontant på plats. Spelrätter eller greenfee-biljetter gäller ej.

Anmälan görs på mingolf.se där det även kommer att finns ytterligare information från arrangerande klubb.

Pdf’en hittar du här.

Välkommen att vara med i det glada Grännalaget!

• Jönköping GK – 20 maj.
  • Nässjö GK – 10 juni.
  • A6 GK – 27 augusti.
  • Hook GK – 16 september.