Hej alla medlemmar!

En golfsäsong går alldeles för fort och plötsligt inser vi att det snart är vinter igen. Men ännu är banan öppen och i väldigt fint skick. Hoppas du har möjlighet att utnyttja de vackra dagarna och njuter av solig och avslappnande höstgolf!

Träna och träffas på vintern
Klubben har en vision att kunna erbjuda sina medlemmar golf-verksamhet hela året, även under de mörkaste vintermånaderna. Vi vet att många vill fortsätta träna och träffas när banan är stängd för säsongen.

Planerna på att utveckla drivingrangen med en studio för inomhusträning och simulatorgolf har diskuterats länge, men ännu inte förverkligats. Nu ser det äntligen ut som om vi ska kunna komma igång med vårt projekt!

Utformning och exakt placering av byggnaden börjar klarna och vi har en engagerad och kunnig projektgrupp, med samarbetspartners och medlemmar som ser till att vi kan genomföra vår vision på ”typiskt Gränna GK-vis” alltså med hjälp av sponsring och ideella arbetstimmar.

Planen är att komma igång under hösten. Exakt tidplan är ännu inte spikad, men grundläggningsarbetet är tänkt att påbörjas inom kort. Så om du besöker drivingrangen och ser att det händer saker, så vet du vad som pågår.

Som medlem kan du vara med och bidra till genomförandet av vår golf-studio. Prata med Philip på kansliet om du har ett företag som vill sponsra med material, arbetstimmar eller pengar, om du har kontakt med ett företag som kanske vill vara med eller om du vill göra en insats som enskild medlem. Alla bidrag, stora som små, är värdefulla! Samtliga sponsorer kommer att presenteras på en skylt på den färdiga byggnaden.

Gränna Golfkrog
Vi tackar vår nya krögare Isabelle Forsberg för ett trevligt och välsmakande år på Gränna Golfkrog! Vi ser fram emot att träffa Isabelle och hennes personal till våren igen, då vi fortsätter vårt samarbete för att erbjuda medlemmar och gäster en riktigt bra helhets-upplevelse. PS: Lunchkortet gäller förstås även nästa år och kan alltid laddas med fler luncher när restaurangen är öppen.

LETAS-tävling även nästa år
I augusti i år anordnades en LETAS-tävling (Ladies European Tour Access Series) på Gränna GK med internationellt deltagande. Detta är en av de absolut största tävlingarna som spelats hos oss någonsin.

Vår klubb genomförde arrangemanget på bästa sätt, med ett stort och helhjärtat engagemang från personal och medlemmar, vilket har resulterat i tack och uppskattning från både deltagare och ansvariga inom Svenska Golfförbundet.

Nästa år har vi fått förtroendet igen! Något vi alla ska vara väldigt stolta över. Vi hoppas du vill vara med och göra även 2025 års upplaga av tävlingen till en oförglömlig vecka på vår fantastiska bana.

Nytt på kansliet 2025
I februari går Randi i pension och lämnar sin tjänst på kansliet efter 30 år som anställd i Gränna Golfklubb. Alla vi som har svårt att tänka oss kansliet utan Randi får trösta oss med att vi kan träffa henne lite oftare på banan istället.

Styrelsen har anställt Eila Nilsson som efterträdare. Eila är väl rustad för tjänsten och förutom formella meriter har hon också en stark koppling till klubben, som medlem och ideellt engagerad med klubbens innehåll på sociala medier.

Överlämnandet från Randi sker stegvis under vintern. Många av oss känner redan Eila, eftersom hon är dotter till Randi, något vi tror kommer att ge bra förutsättningar för henne att snabbt komma in i den nya tjänsten. Välkommen, Eila!

Höstmöte
Måndagen den 25 november 2024 kl 18:30 har vi höstmöte (årsmöte) i Gränna GK.
Vi ses!

Hälsningar från ordförande, Carina.